Wednesday 24 October 2012

ABANG DAN ZAMAN DULU KALA

Assalamualaikum

Tajuk tu pun macam pelik la sebab aku ni anak sulung, tiba-tiba pulak nak ada abang. Celah mana nak cari, jangan kata abang kandung, abang ipar pun tak dapat la kan.. Entah la.. kadang-kadang, bila aku tengok kawan aku yang ada abang, best nya!!! Kakak? hmm tak nak. Adik perempuan aku nak..



Bunyi macam tak bersyukur je tira ni kan.. Tapi tu la, aku ada sorang abang sepupu, mak and mak ngah aku cakap (mak sepupu aku tu) kitorang rapat masa kecik. Jarak umur dua tahun je pun. Tapi bila masing-masing dah besar,  kau nak tengok aku cakap dengan dia even sepatah pun, haremm, apatah lagi nak berborak sakan la kan.. Mulut aku ni memang sama je. Takde la tetibe nak jadi pendiam. Entah aku tak la pendiam sangat, ada masa, aku ting tong masuk air jugak. Tapi entah la, sepupu aku tu memang jenis pendiam pun.. Okay aku faham, dia anak tunggal, so maybe dia dah biasa diam. Aku tak boleh. Dalam sehari, mesti nak kutuk-kritik-sakat-maki-hamun adik-adik aku. Nasib baik semua lelaki, so takde la nak kuat sentap sangat. Adik bawah aku jarak tiga tahun. Paling kamceng dengan aku. Hampir semua benda kitorang boleh borak and share. Eh tapi aku sebagai ALONG, aku ngam je dengan semua.



p/s : tapi boleh tak aku nak ada abang.. ngeee ;)


**********


Kalau masa kecik-kecik dulu, MAIN MASAK-MASAK?? oh puhlease la..berapa kali je aku main.. aku sendiri takde teddy bear. even mak aku belikan aku mainan kereta kot. HOT WHEELS gitu. Kebanyakannya main dengan budak lelaki, konda-kondi, karom, guli, galah panjang, panjat pokok, kosong lubang tikus, main ice water, police and thief, batu seremban, congkak (main la jugak), layang-layang buat sendiri pakai penyapu lidi tak naik-naik (failed engineering).. habis kurus penyapu lidi mak aku. haha..






aku pernah main guli and ada koleksi yang banyak aku kumpul dalam tin. huh ingat budak laki je boleh main ?? muahaha

Paling tak boleh blah, ni paling gila kot, kitorang practice nyanyi macam dalam mentor tu.. Sejibik sebijik wok. Bersama berganding bahu menerajui impian yang satu, yang jitu tunjuk ajar ku sifu.. Haha.

Siap menari bagai. Masa tu Mentor 1 tengah hot diperkatakan. Haih uniknya siapa yang lahir tahun 90-an.. Dapat merasa benda-benda macam tu. Sekarang kau tengok, lahir-lahir je dah pegang iPad, galaxy note la bimasakti bagai.. CANGGIH MANGGIH la weh.. semua game main zasss zaappp je.. Z GENERATION .. ye la semua benda touch screen.. perh tunggu aku berkerjaya la baru dapat nak merasa benda canggih tu. 


So nampak kan bezanya dulu dan sekarang.. Point dia cuma nak cakap BERSYUKUR la weh. Kalau kau bersyukur, Allah bagi lagi lebih double triple.


No comments:

Post a Comment