Friday 9 November 2012

RESULT SEMESTER 1

Assalamualaikum


9 NOV 2012

Tarikh keramat bagi student-student UiTM. Result dah keluar beb !!! Masing-masing cuak nak check kat student portal. Tapi ada je yang sanggup bersengkang mata menunggu detik 12 tengah malam buta untuk check. Konon nak jadi yang first. Eh? Aku tak se-excited itu. Kalau boleh aku tak nak check pun. Takut frust macam masa SPM. Tapi kawan-kawan aku ni, pagi-pagi matahari baru nak naik, dah serang aku dengan mesej berbaur soalan macam :


Check e-mail. Result dah keluar !  (excited betul bunyinya)

Nyah.. kau dapat berapa?  (aiyo nyah..)
Amacam result? Okay? Dapat berapa? Share la dengan aku.. (sharing is scary)
Woi nenek ! Macam mana?  (macam tu la, moyang..)
Oi berapa pointer? Tell me now !  (oi, aku tak check lagi la)
Ohoi how's results? Mesti dean list kan?  (DL dah berkubur kak oi)
Kau confirm dekan kan?  (perli baek punya)

Punya lah prihatin rakan-rakan seperjuangan aku ni. Bukan main tanya aku. Aku dah cuak nak check. Akhirnya, aku check la jugak.. Berdebaq jantung cheq mengalahkan nampak crush ! 


Apa yang boleh aku cakap.. ALHAMDULILLAH.. walaupun tak capai target dekan tu, at least tak perlu repeat. Tu dah cukup bagus bagi aku. And macam yang aku dah jangka dari awal lagi, BIO and PHY, the most killer subjects, lagi-lagi PHY tu. CACAT result. Nasib baik ngam-ngam passed je.. Kali ni punya exam memang susah tahap tak ingat, soalan luar alam. Kalau buat past years punya soalan, boleh je jawab. Batch kitorang kali ni jadi bahan experiment soalan pelik-pelik ke?????????????? Isk isk



BEL 120
hehe nasib baik, dah la speaking test tunggang langgang. love you miss wong!


CTU101
phew nasib jugak sebab carry mark aku tak masyuk. syukran ya ustazah wan kamariah !


MAT133
okay nasib baik lagi. thank you sir nuzaihan yang sporting dan best !


CHEM138
agak yakin masa jawab. first time dapat A sejak ambik chem dari form 4. terharu. madam siti ajar memang best !


HBU111 
terima kasih pak abu and komander zulfikar ! saya kawad okay ke? haha. tapi masa jawab exam pun, tak ada gaya macam tengah exam. exam hbu paling best !


BIO100
tak tau nak cakap apa sebab apa yang aku baca, tak masuk tapi yang aku tak baca, banyak pulak soalan dia. apa pun thank you madam ilyanie !


PHY130
memang sejak azali aku tak ditakdirkan untuk subjek keramat ni kot. otak aku sangat slow nak loading macam guna wireless uitm untuk digest benda berkaitan dengan physics. apa pun aku dah usaha untuk tanya dan jumpa lecturer. thank you miss mardiana !


But still aku jealous teramat sangat sebab kawan-kawan aku yang kat PALAM ada yang 4.00 flat. Paling tak pun 3.8 something tapi aku hanya... hmmm.. aku bersyukur, rezeki masing-masing TAPI abah aku ada bunyi lain macam sikit.. Haish next sem, I have to study smart hardly, no more main-main, campak tepi sikit FB, TWITTER, BLOG ni. Boleh ke aku buat? Nak dekan tak? Okay challenge accepted !



Meh jadi ulat buku, jangan jadi ulat bulu di muka buku je ~

No comments:

Post a Comment