Wednesday 21 November 2012

CUTI SEMESTER

Assalamualaikum


Masa nak start cuti dulu.. bukan main plan tinggi melangit macam-macam. First on top in my list-to-do is JOGGING. Tapi sayang~~~ jange harap deh. Jogging kat tilam pusing-pusing-lintang pukang-kuak-lentang-gaya bebas ada la. Kejadah yoyoO la nak round tasik berhampiran tu.. Aduss baki cuti tinggal dua minggu dan sekali pun aku tak jejak lagi kat kawasan riadah yang dipenuhi manusia-manusia cargas enggak kayak gue yang udeh seperti badak berendam. Dah kenapa bahasa berubah ni.. Nak kena buang negara?


Okay dalam masa sebulan lebih cuti sem for the first time.. Gaya macam kau tak pernah cuti eh masa sekolah dulu. Kau sekolah negara mana dulu ni?? Persyaitonkan semua itu. Banyak jugak aku buang masa sebenarnya. Masa itu emas, maknanya aku dah cicirkan emas tu.. huaaaa.. 


Tetapi, jengjengjeng...........

eh tetibe pulok pada suatu pagi buta yang nyaman, sedang aku memasang niat untuk mengupdate blog super fabulous ni .. hak tuih aku mendapat panggilan untuk bekerja ! Ngehngehngeh macam tahu-tahu je plan aku memang nak serang taska untuk melihat buah hati aku yang sorang tu. Apa lagi.. Ok kak. No hal..Secara tidak langsung, niat aku untuk menjadi burung hantu pada masa tu terbantut secara mendadak lagi drastiknya gara-gara kena tidoq awai, bangkit awai...





Dorang ingat aku lagi weh. Aww i'm touched. Masa ambik gambar, hmm macam biasa dorang yang gila snap akan buat ekspresi wajah yang cuteness overdose. Lagi-lagi si Ahmad tu. Me love them so much setinggi Gunung Everest, takpun setinggi Niagara Falls. Pun boleh ~



Disebabkan aku ni baik dan mama AHMAD ni pun tersangatlah baik sampai belikan buah tangan dari manamanatempatentah yang dia dah teroka. HANAEYKA pun dapat jugak. Kitorang memang baik gila dengan anak-anak Kak KHAIRIN ni -AHMADBAIMSOFEA-. Thank youuu kak !!





Tak lama kemudian, aku pun berjoli bergumbira menonton wayang dekat Jusco Bukit Raja je pon dengan buddies yang paling sayang kat aku -FARHANA and SYAZA- .. ISTANBUL AKU DATANG + BUDAK PAILANG. Ghabak RM 28 untuk tiket wayang je. Nasib baik aku bayau guna duit hasil titik peluh aku bekerja part time kat taska tu.

Novel tu pulak memang dah lama aku cari. Sho shweett loh. Inilah novel yang wajib dibaca oleh ghemaja le ni. Baguss sangat.. aku bagi la A+++ plus 5 stars.. Tu pun nasib baik ada kupon RM 10 yang menang explorace. Hehe bijaknya saya berbelanja ! Kalau tak harga asal RM 22. Tapi sebab masa tu ada less kat POPULAR, dapat la RM 17.$$. So jimat la pulus aku LAGI. 



Donut melambangkan muka aku yang bulat seperti donut. Fakta. Dah takde hujah lain yang lebih kukuh untuk deny ni semua. Aku redha.



Berjalan sakan. Aku dah mula berhijrah hasil desakan mak aku. Beli
TUDUNG SYRIA
SKIRT
BLAUS

Kalau yang betul-betul kenal aku, mesti pelik sebab ada perkataan SKIRT kat situ. No worries. That's not a typo and I'm in good condition while writing this entry, without any ecstacy!



Dah mak aku takde mood nak masak, terpaksalah aku jadi Yang Mulia Chef Athirah. Masak pakai ikut dan je tapi spaghetti tu, kau jangan pandang sebelah mata eh. Always laku bak pisang goreng yang panas ! Aku campak je daging-fishball-cili api- cili boh-lada hitam-garam-gula. Last sekali pakai je Kimball punya spaghetti sauce tu. Disebabkan spahetti tersangat laku kat kedai, aku rembat angel hair je la. Janji ada ghupa macam spaghetti, nanti masuk perut, hancur lebur juga dek gastric juice tu ! See memang ajaib kalau sesekali beta mencemar duli untuk memasak. -__-




Happy birthday ye Aiman. Masa tu tak 'potong' lagi, memang kau suka-riang-ria-raya. Tapi bila dah 'potong', alaaa gedik overloaded sungguh, aku debik kang baru tau. Bentan forever.. muahaha

by ALONGKEJAM


No comments:

Post a Comment