Saturday 4 May 2013

Cuti sem yang bermanfaat

Assalamualaikum



Ceh title bajet bagus. Tapi betul la aku rasa terisi sangat cuti panjang ni. Selain part time taska yang dah macam rumah kedua aku tu, banyak jugak buku yang aku berjaya khatamkan. Macam tak percaya je uolls. Memang banyak keluhan aku dengar bila cuti panjang ni tak tahu nak buat apa. Bosan, busan, boshan, bored, mati kutu, mati bapak kutu dan sebagainya. Nasib baik aku ada kerja, buku dan makanan. Ahaks makanan tu tak tinggal.



Merpati dua sejoli, sama comel sama padan. Heh memandai je aku nak kenen-kenenkan bebudak ni. Okay meet Raihanah Hanini and Ibrahim aka Baim nama manjanya. Dedua manja sebenarnya. 

Raihanah yang ala-ala anak cina dipanggil Amoi. Bila aku cakap GWIYOMI dia pun tiru buat gaya comel. Tapi dia tau buat satu dengan lima jari je. Tak kisah la tapi comel sesangat. Lagi satu, dia suka nyanyi sensorang. Tak lain tak bukan lagu letchum letchum letchum ulala. Sakit jugak telinga aku bila dia nyanyi jerit-jerit. Then, One, Two, Threeee... run and hugs. Okay tu pun dia suka buat kat aku. Peluk tak nak sekali gamaknya. 

Baim wong ensem tu gila manja sesangat. Nak dapat adik baru tak lama lagi kot. Pantang nampak aku, mesti nak melekat je. Dia akan gigit, cubit dan sepak kalau ada budak lain dekat and duduk atas riba aku. So beware with Baim. Nasib baik la comel tahap arnab. Suka tengok dia gelak.






Ho yeah berjaya habiskan semua buku ni. Masa cuti je la dapat merasa enjoy buku-buku macam ni. Naik sem ni, jangan harap nak baca, nak pandang pun belum tentu dapat sebab kabur je dengan bayangan lab reports, tests, assignments dan sebagainya. Nasib baik baucar buku dah habis beli semua ni, kalau tak memang aku serbu je PWTC tu dengan ghairahnya. 

Buku dan diriku ibarat isi dengan kuku. 


Aiseymen..


Pernah berangan dapat barang hantaran berupa buku dan makanan. Ahhh tu pun dah cukup rasanya bagi aku. 


Hailaaaa..


No comments:

Post a Comment