Friday 10 May 2013

Result Sem 2

Assalamualaikum

Tarikh keramat 9 MEI untuk bebudak UiTM sudah tiba. Lagi-lagi untuk budak dip macam aku ni haaa... Cuak, nervous, takut menghantui aku. Nasib baik aku kerja, so takde la macam gilo kat umah tu. Kengkawan yang lain dah duk text :

Macam mana result?
Korang! Dah check? So dean?

Heh memandangkan aku kerja so malam tu baru aku check. Dah baca Yassin apa semua, doa yang terbaik untuk result, semoga aku reda atas keputusan yang bakal aku dapat.

On laptop, login student portal, TERBUNTANG mata aku yang sepet bak Baek Ahyeon ni. Biar betik? Kerabunan melampau ke apa ni? Alhamdulillah berkat usaha dan doa, aku dapat seperti yang aku minta. Alhamdulillah nak menangis pun ada tapi control je dulu..

BCM 201
Huih lega aku. Tak sangka banyak soalan past year yang keluar. NASIB BAIK buat la jugak. Thank you Madam Iwana 

BEL 260
Untung sem ni, ada banyak presentation, buat muka tembok besar China je aku buat presentation mengarut meraban. Thank you Madam Amalia Qistina

CHM 270
As known as Organic Chemistry, OC. Seriau aku dengan killer subject ni. Hadoi nasib baik la alhamdulillah. Dapat pulak sir yang sporting la jugak merangkap 'abang terpisah', sir copi, kononnya muka aku sama macam sir.. -_- Thank you Sir Saufi

CTU 151
Err dah la test macam apa je, assignment pun ala kadar nak tak nak je buat. Heh syukran ya Ustazah Maysarah

HBU 121
Sampai hati ayah Omar tak bagi A+ kan.. Dah la saya yang volunteer buat lawang hari tu. Muka tembok ni jugak yang keluar ke depan. Haih tapi nasib baik A dengan A+ tu sama je. Terima kasih ayah Omar

MAT 138
Calculus yang naik sesak otak aku. Nasib baik takde calculus II pulak lepas ni kalau tak meraung aku. Thank you Madam Azni

MIC 125
Microbe ! Suka gila-gila dengan microbe ! Tapi rezeki biasa-biasa je. Soalan masa tu aku jawab macam.. adoi tak tau nak cakap apa but anyway thank you Madam Baizura

Conclusionnya, result sem 2 much better than last sem. Alhamdulillah sebab senior kata biasanya short sem ni result merudum terjunam but alhamdulillah bebudak kelas aku ramai je yang dean and at least meningkat dari sem lepas. Maybe faktor lecturer yang baik lagi bermurah hati kot. Mihmih.


Apa pun, sem depan kena tingkatkan prestasi,
kurangkan kontroversi, dan
berdiri di atas kaki sendiri.

No comments:

Post a Comment